Een gepersonaliseerde app duur? Welnee.

app Worldline

Een applicatie ontwikkelen duur? Welnee. Althans, niet volgens de constructie die Worldline aanbiedt. Zij presenteren de EasyOrder app. Een gepersonaliseerde app waarmee ook de lokale beenhouwer, bakker of traiteur eenvoudig online bestellingen kan aanvaarden. We gaan in gesprek met Cedric De Grande en Tim Fransen van Worldline die de mogelijkheden van de nieuwe applicatie verder toelichten.

Dankzij de EasyOrder app kunnen ook lokale winkeliers eenvoudig de eerste stappen online zetten, aldus Cedric. “We richten ons met de app in eerste instantie op de small food en take away sector. Alleen in deze sector al zijn tussen de 15.000 en 20.000 ondernemingen in België actief die met deze app uit de voeten kunnen. Later zullen we de app nog veel breder gaan inzetten. Zo zijn we ook met een verdeler van farmacieproducten zonder voorschrift in gesprek die de app eigenlijk ook heel graag zou willen inzetten. En zo zijn er nog voorbeelden genoeg. Maar eerst dus richten we ons op de small food en take away sector.”

One stop shop


Worldline heeft twee jaar geleden zijn strategie volledig omgegooid door meer als one stop shop te willen fungeren voor zijn klanten. “We doen meer als alleen de betaling afhandelen,” zegt Tim Fransen van Worldline. “Dat heeft ertoe geleid dat we producten zoals de Resto Box, een cloudbased kassasysteem voor de horeca, en de Retail Box, een kassasysteem gekoppeld aan een voorraadsysteem voor de retailsector, hebben geïntroduceerd. EasyOrder is een logisch vervolg.”
Cedric De Grande: “Via EasyOrder kunnen consumenten eenvoudig bestellingen plaatsen en kunnen ook aangeven wanneer ze het komen halen. De app is voor consumenten gratis te downloaden in de stores en te gebruiken op zowel apparaten met besturingssystemen in iOs, Android als Windows. De app wordt door ons volledig aangepast aan de look and feel van het bedrijf. Inclusief logo’s en kleurgebruik. Voor een consument lijkt het alsof hij zich in de omgeving van de onderneming bevindt. Dat geeft vertrouwen.”

Backend


Uiteraard heeft de app ook een backend. “Van hieruit wordt de app gevoed,” zegt Cedric. “En dat gaat heel gemakkelijk. De ondernemer kan heel eenvoudig producten toevoegen, verwijderen of aanpassen, die vervolgens rechtstreeks in de app worden doorgevoerd. Ook kan de ondernemer de geplaatste bestellingen inzien en beheren.” Omdat het wellicht voor een ondernemer voor een eerste keer lastig is, om alle parameters goed in te stellen, biedt Worldline een helpende hand. “Ondernemers betalen niet enkel voor de installatie en het opstarten van het systeem, ook support na installatie is bij de prijs inbegrepen, waarbij alle producten in de backend worden geplaatst. Daarnaast ontvangen ze een promotionele kit om een aantal zaken te kunnen communiceren richting hun klanten, zoals 2.500 flyers, een display in een shop, posters en stickers. Een derde functionaliteit, die echter niet bij de prijs is inbegrepen, is het gebruikmaken van Sips Direct Mode. Dat maakt het mogelijk om in de app ook direct een Bancontact/Msiter Cash betaling te kunnen aanvaarden. Zonder deze optie, dienen klanten bij ophaling te betalen.”

Aan de EasyOrder hangt een prijskaartje van 75 euro per maand. Als een ondernemer gebruik wil maken van de in-app betaling via Bancontact/Mister Cash komt daar nog een maandelijks bedrag van 40 euro bij, inclusief 200 transacties. EasyOrder is per direct beschikbaar. “Een ondernemer moet rekenen op een aansluittijd van vier tot vijf weken, alvorens hij online bestellingen kan gaan aanvaarden via de app.” Het systeem is door Worldline ontwikkeld in samenwerking met PegusApps, een bedrijf dat de app reeds bij een aantal bedrijven succesvol heeft getest.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*