Met AI een incassotraject op maat aanbieden

Het is in de huidige samenleving eenvoudig om schulden te maken. Alektum Group werpt zich op als ‘bemiddelaar’ en helpt consumenten om ook op een eenvoudige wijze weer schuldenvrij te worden. “We proberen het leven van debiteuren en onze klanten gemakkelijker te maken – het zit in onze aard. Mensen helpen om hun persoonlijke financiën in evenwicht te krijgen en houden is één onderdeel, het verzekeren van een soepele, data gestuurde en gepersonaliseerde route naar een schuldenvrij leven is een ander onderdeel,” zegt Bart Kolman, Customer Relationship Manager bij Alektum Group.

Alle ondernemers hebben het recht om betaald te krijgen voor de producten of diensten die klanten bij hen afnemen. Helaas gaat het ook wel eens anders en kunnen openstaande vorderingen uiteindelijk de liquiditeit en de groei van het bedrijf in de weg staan. “Dat is één van de redenen waarom wij er voor onze klanten zijn,” zegt Kolman. “We bieden maatwerkoplossingen die worden afgestemd op de specifieke behoeften van onze klanten en die van hun debiteuren. Door een goede afstemming kunnen wij klantrelaties zoveel mogelijk in stand houden.”

Persoonlijke benadering
Veel incassobedrijven gebruiken voor alle debiteuren een traditioneel en statisch proces, weet Kolman. “Een methode die geen rekening houdt met factoren zoals de situatie van de schuldenaar of het soort schuld. Iets dat kan leiden tot een onnodig lang en inefficiënt incassotraject. We hebben ervoor gekozen om een ​​modernere weg in te slaan – een weg die ons in staat stelt de persoon achter de vordering te zien en zijn/haar situatie te begrijpen. In de markt wordt in veel gevallen nog gebruik gemaakt van achterhaalde processen, wij vertrouwen op AI en data. Op deze manier zorgen we voor een eenvoudiger en meer gebruiksvriendelijke ervaring voor zowel onze klanten als de ‘debiteurenklanten’.”

Artificial Intelligence
AI begeleidt Alektum bij elke stap in het incassotraject. “Door het vermogen van de debiteur om te betalen, het soort schuld en verschillende andere parameters te analyseren, kunnen we op het juiste moment de juiste actie ondernemen en zo het betalingsproces versnellen,” legt Kolman uit. “Een systeem dat in al onze 14 markten in Europa hetzelfde is. Het opereert op basis van een data gedreven model waarmee we in staat zijn elke debiteur op een unieke en geïndividualiseerde manier te helpen.”

MyPages
In ons zelfbedieningsportaal MyPages heeft de debiteur een goed overzicht van zijn/haar gecombineerde schulden en kunnen vervolgens de nodige maatregelen getroffen worden om schulden efficiënt af te handelen, vervolgt Kolman. “Door op deze wijze te communiceren en passende betaalmethoden aan te bieden, wordt de schuld sneller geïnd en vooral: het merk en de relaties van onze klanten beschermd.”

Een persoonlijk traject
Uiteindelijk willen we het dus voor consumenten gemakkelijker maken om te betalen en hun afspraken na te komen, resumeert Kolman. “We willen incasso naar een ander niveau tillen, een gepersonaliseerde betalingservaring. Met behulp van onze innovatieve oplossingen kunnen we een overzicht krijgen van het betalingsgedrag en de financiële status van onze klanten en vervolgens beslissen wat de beste aanpak is. Onze ervaren medewerkers beschikken over de juiste competenties. Zij weten hoe je obstakels en uitdagingen kunt overwinnen. Onze geavanceerde technologie en AI stellen ons in staat om precies dat te doen. Een incassotraject op maat voor elke persoon, elke keer weer.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*