Online betalen super gemakkelijk maken

E-commerce maakt een exponentiële groei door in België als gevolg van het coronavirus en de quarantainemaatregelen. Meer dan ooit is het juist nu belangrijk dat consumenten op een gemakkelijke en veilige manier hun online aankopen kunnen betalen. Al meer dan de helft van alle Belgische webshops vertrouwt op Mollie als ‘betaalprovider’ en heeft op die manier de beschikking over een groot aanbod aan betaalmethoden die voor de consument op een uniforme wijze worden gepresenteerd. Onlangs voegde de pionier binnen de payment industrie de maaltijd- en ecocheques toe als online betaalmiddel.

Mollie zorgt ervoor dat consumenten op een gemakkelijke en veilige manier kunnen betalen voor al hun online aankopen, ongeacht of dat nu via bijvoorbeeld Bancontact, hun kredietkaart, Apple Pay of via Paypal verloopt. Het bedrijf behoort tot de snelst groeiende betalingsverwerkers binnen Europa en onderscheidt zich door een uniforme en unieke beleving van de betaalervaring. “Webwinkels en apps kunnen we heel snel onboarden, het is heel gemakkelijk om Mollie te integreren,” zegt CCO Ken Serdons. “Zeker in België, waar nog veel oude technologie wordt gebruikt in de payment industrie, is dat van grote toegevoegde waarde. Webshops moeten geen weken meer wachten, maar kunnen met ons in enkele minuten aan de slag en gebruik maken van ons brede aanbod aan betaalmethoden.”

E-commerce kent geen grenzen

Serdons adviseert Belgische webshops om vooral ook over de landsgrenzen te kijken. “België is een klein land en wordt omringd door vele buurlanden. Grote kans dat consumenten die online winkelen in jouw webshop uit het buitenland afkomstig zijn. Door je betaalmethoden daarop af te stemmen, kun je gemakkelijk extra omzet realiseren. Voor Nederlandse klanten is bijvoorbeeld iDEAL een must-have, de Duitse consument heeft een voorkeur voor invoice, Sofort of Klarna, enz. Dankzij Mollie hebben webshops toegang tot alle (internationale) betaalmethoden en kunnen ze de checkout optimaliseren op basis van het type klant of het profiel van de klant. Voor een Nederlandse klant is het bijvoorbeeld interessant om iDEAL bovenaan de keuzelijst te plaatsen.”

7% meer conversie

Recentelijk heeft Mollie een aantal nieuwe producten gelanceerd. Een daarvan is Mollie Components. Serdons geeft uitleg: “Het is heel frustrerend als je als consument bij een webshop of bedrijf in de checkoutflow wordt geleid naar een betaalpagina in een andere omgeving. Dat schaadt het vertrouwen. Via Components wordt de checkout geregeld op de pagina van de webshop zelf, dus volledig in de branding van de shop zelf. Dat komt de conversie ten goede. Uit onze cijfers blijkt namelijk dat Components leidt tot gemiddeld 7% meer verkopen. De consument ervaart meer gemak, veiligheid en vertrouwen.” 

Elektronische maaltijd- en ecocheques

Mollie heeft onlangs als eerste betaalprovider in België maaltijd- en ecocheques van Monizze en Sodexo als online betaalmiddel toegevoegd. “Deze vouchers konden tot voor kort vooral in de fysieke winkels worden ingeleverd, maar kunnen nu dus ook op grote schaal online gebruikt worden voor de aanschaf van voeding enerzijds, en voor milieuvriendelijke aankopen anderzijds. Zo maken we het voor consumenten makkelijker om hun vouchers te spenderen en de Belgische winkels en horecazaken te steunen die door corona getroffen zijn. Een win-win.”

Mollie maakte al jaar na jaar een enorme groei door in België, maar corona doet daar nog een schep bovenop. “Het aantal inschrijvingen tijdens corona is verdubbeld ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. We werken dag en nacht om alle klanten snel te kunnen onboarden. We geven bovendien subsidies aan agentschappen om kleine bedrijven door de crisis te helpen en de stap naar online te maken. De transitie van offline naar online was al ingezet, maar corona heeft absoluut een versterkend effect,” meent Serdons. “Er is geen weg meer terug.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*