Op weg naar een omni-channel structuur

CCV

De meeste handelaren zijn wel klaar voor omni- of multi-channel, maar weten binnen die structuur niet goed de verschillende kanalen te linken. CCV Belgium merkt dat deze partijen ondersteuning nodig hebben en biedt ze een helpende hand met een betaaloplossing die volgens Sam Arckens van CCV Belgium betaalbaar is en ook makkelijk te implementeren is. Sam geeft zijn visie op het huidige betaallandschap in België en blikt ook vooruit naar de toekomst.



De consument verwacht tegenwoordig een omni-channel oplossing, meent Sam. “Ze zijn dat gewend van de grotere spelers en verwachten diezelfde service ook van de handelaar om de hoek die op zijn beurt zoekende is naar oplossingen. Van oorsprong zijn we een Nederlands bedrijf en participeren in Shopping Tomorrow waar onder andere het stedelijk winkelgebied van 2030 onderdeel van uitmaakt. Wat brengt de toekomst en hoe gaat de stad van de toekomst eruit zien? En hoe kunnen kleine en middelgrote handelaren daarin overleven? Want, hoe gaat de consument winkelen in 2030? Samen met een groot aantal partijen zoeken we naar antwoorden en ontwikkelen passende oplossingen voor de kleine en middelgrote handelaren.”

Totaaloplossing

Door overnames in het verleden van BiedMeer in Nederland en JForce in België heeft CCV een volledige e-commerce oplossing in huis. Sam: “We bieden een end to end oplossing en kunnen het volledige betaalverkeer ontzorgen. Vandaag zijn we hard aan het werk om alle oplossingen te centraliseren zodat de backoffice van de handelaar ook omni-channel kan worden. Transacties zijn dan zichtbaar in één platform, ongeacht het kanaal: online of het fysieke winkelpunt. Dat resulteert in een end tot end oplossing voor de kleinere handelaren met functionaliteiten die zorgen dat je dit kan gebruiken als mini-ERP en CRM, maar in diezelfde oplossing kunnen we bouwblokken samenstellen voor de grotere klanten. We zijn de enige partij die een webshop en psp in dezelfde backoffice kan integreren. De handelaar heeft in één platform overzichtelijk welke producten gekocht zijn, betaald zijn en op welke manier. Die integratie van webshop met psp is er vandaag. De integratie van alle oplossingen, inclusief betaalterminals, loyalty, enz. is in 2018 gereed.”

Tabletkassa

Wat Sam vandaag in de markt ziet gebeuren is de digitalisering van klassieke betaalterminals. “Traditionele terminals worden vervangen of geüpdatet en voorzien van een kaartlezer, zodat ze compatible zijn met een smartphone of tablet. We hebben daartoe in mei een tabletkassa gelanceerd om betalingen via meerdere kanalen mogelijk te maken. Het is een logisch vervolg op de verdere uitbreiding van Mpos. In België hebben we vandaag al meer dan drieduizend toestellen in de markt. Toestellen die sneller zullen evolueren en ook in segmenten / branches hun intrede doen waar vroeger veel cash in omloop was. Denk aan betalingen bij doctoren, loodgieters en marktkramers. Hier wordt cash steeds meer verdrongen door digitale oplossingen. Overigens kan onze nieuwe tabletkassa ook gewoon cashstromen verwerken en inzichtelijk maken. Gelinkt aan de e-commerce omgeving wordt bovendien de stock automatisch aangepast.”

Als CCV volgen we twee belangrijke trends in de markt, zegt Sam. “We richten ons steeds meer ook op community’s in plaats van alleen één op één relaties met handelaren. Zo zoeken we bewust de samenwerking op met gemeenten, steden en overkoepelende organisaties om te weten wat er ‘leeft’ en speelt. Dat leidt vervolgens tot co-creatie. We zijn steeds meer gezamenlijk oplossingen aan het ontwikkelen, die we bijsturen en in de markt zetten. Denk ook aan oplossingen richting loyalty of oplossingen voor zeer specifieke doelgroepen, zoals festivals, events, parking, openbaar vervoer,…”

 

Over CCV Belgium

CCV Belgium is onderdeel van de CCV Group, fysiek actief in Nederland, België, Duitsland en Zwitserland. De groep beschikt over duizend medewerkers, waarvan een hondertal gevestigd in België. In totaal bedient CCV meer dan 200.000 klanten, waarvan meer dan 500.000 betaalterminals en 20.000 e-commerce klanten. Jaarlijks verwerkt CCV zo’n 400 miljoen transacties en behaalt een omzet van 130 miljoen euro per jaar. Los van de fysieke aanwezigheid in de vier genoemde landen, is CCV via partners actief in meer dan tien Europese landen. CCV richt zich enerzijds op de KMO en large retail en via CCV Easy ook op internationale oplossingen, bijvoorbeeld in parking, petrol,….

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*