Samen bouwen aan de ideale webshop

CCV0217

CCV, al twintig jaar op de Belgische (betaal)markt en de grootste uitdager van Worldline, neemt de vlucht vooruit. De betaaldienstenleverancier is alomtegenwoordig en zet sterk in op het uitbouwen van haar netwerk: het bedrijf smeedt banden met handelaars, grotere retailers, banken… maar ook met webdevelopers. Online Retailer sprak met Anke Vandenbussche – Business Development Manager E-commerce bij CCV – en kwam te weten hoe CCV meer en meer een centrale rol gaat spelen in de ontwikkeling van webshops.

Het zijn drukke dagen voor Anke Vandenbussche. Op de Webshop Vakbeurs in Mechelen geeft ze een presentatie die toont hoe CCV van de luchthaven van Schiphol een echte community maakt op basis van de kredietkaart. Een interessante innovatie, maar een andere grote uitdaging voor de betaalspecialist uit Ieper is om de kleinhandel vlot te laten genieten van de voordelen van e-commerce.

“E-commerce is aan een veralgemening bezig: elk segment van de markt stapt in. Dit vraagt toegankelijke oplossingen: zeker voor de kleinhandel. Vandaar onze one-stop-shop-benadering,” zegt Anke Vandenbussche. “België staat op derde plaats van snelst groeiende e-commerce landen van EU met 34,2% jaarlijkse groei. We zijn echt met een inhaalbeweging bezig en deze zal zich nog zeker een paar jaar doorzetten.”

CCV wil duidelijk inspelen op de stijgende vraag van veel kleinere handelaars naar een allesomvattende oplossing en bouwt daarom aan een netwerk van externe partners om dit waar te maken. “CCV wordt meer en meer het centrale aanspreekpunt voor de kleinhandel bij het uitbouwen van hun webshop. Gelijk welke vraag de handelaar heeft: wij helpen hem verder, samen met onze partners.”

Handelaars ontzorgen
Handelaars ontzorgen, daar gaat het over. “Voor een kleine handelaar is het niet evident, zo’n webshop maken. Je hebt zoveel specialisten nodig: wie zorgt voor goede foto’s, hoe sluit je een webshop aan op je online kassa, wat met je logistieke projecten…,” beweert Vandenbussche. Het is voor handelaren belangrijk dat ze goede producten maken en een goede service leveren aan hun klanten. Het kan niet de bedoeling zijn dat ze al hun tijd en energie ‘verspillen’ aan het maken van een webshop en het organiseren van een omnichannel omgeving.

CCV Shop centraal in het verhaal
Om het de handelaar makkelijker te maken ontwikkelde CCV al het bijzonder toegankelijke CCV Shop, waarmee handelaren in geen tijd een webshop kunnen opzetten. CCV Shop is voor zowel beginners als ervaren webwinkeliers dé oplossing. CCV Shop biedt je een totaalpakket (inclusief hosting, updates en support) waarvoor je een maandelijks bedrag betaalt.

Vooraleer met een webshop te starten, is het echter cruciaal dat je als handelaar goed weet hoe je shop eruitziet en waar je de focus op legt. “Handelaars zijn vooral op zoek naar inspiratie en een goede ondersteuning. Verder willen ze bij één partij terecht voor de ontwikkeling van heel hun online aanwezigheid. Ze willen een webshop én een PSP, maar willen ook dat diezelfde leverancier hen de weg wijst op vlak van marketing, logistiek en development.”

Inspiration days
CCV merkt dat handelaars nog steeds met heel wat vragen zitten. Ze zien vaak door het bos de bomen niet meer en zoeken vooral structuur en inspiratie. CCV doet met haar Inspiration Days echt een reach-out naar handelaren: ze tonen handelaren de voordelen van online verkopen, geven het woord aan inspirerende sprekers zoals Cis Scherpereel en brengen handelaren in contact met onze eigen specialisten of externe partners.

“Die Inspiration Days zijn vaak het startpunt van een heel traject. Het ideale webshopconcept van de handelaar wordt duidelijk én hij of zij ontmoet er de juiste mensen om de webshop op poten te zetten. CCV is hier vaak het bindmiddel: onze mensen brengen handelaren vaak in contact met de webdeveloper die perfect bij hem past. Samen bouwen ze aan een webshop met CCV Shop. Het is vaak de start van een mooie en lange samenwerking.”

Voordelen voor webdevelopers?
CCV werkt dus stevig aan het creëren van een hele ‘community’ om zo de handelaars zo goed mogelijk te ondersteunen. Webdevelopers nemen hier een belangrijke plaats in. “We werken echt aan de uitbouw van een stevig netwerk voor onze klanten. Door samen te werken met CCV hebben webdevelopers toegang tot meer dan tienduizenden handelaren die een webshop willen. We gaan die webdevelopers ook actief via ons platform promoten,” weet Vandenbussche.

CCV, de handelaar en de webdeveloper worden als het ware deel van dezelfde kring die ervoor zorgt dat de handelaar bij één partij terechtkan voor alle diensten die hij of zij nodig heeft om aan e-commerce te gaan doen.

Wil jij als webdeveloper of externe expert deel gaan uitmaken van het steeds groeiende CCV-netwerk? Neem dan zeker contact op met Anke Vandenbussche. mailto: a.vandenbussche@be.ccv.eu

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*