Digitalum, uw joker voor SAP Commerce en Adobe Experience Cloud expertise

Als je relevant wilt blijven in de toekomst, zet je als dienst- of productleverancier best vol in op een uitmuntende klantervaring. Zowel in een B2C als B2B context zweren de sterkst groeiende organisaties bij een sterk gepersonaliseerde aanpak in een omni-kanaal commerce strategie. Om de klant tijdens elke fase van het aankoopproces een zo relevante en aangenaam mogelijke ervaring te bieden, is een sterke integratie van zowel data, processen als systemen noodzakelijk.   

De customer experience (CX) en e-commerce platformen die hier een antwoord op bieden, zijn er in vele soorten en maten. Digitalum heeft zich gespecialiseerd in het ontwikkelen van e-commerce oplossingen in SAP Commerce Cloud en customer experience oplossingen in Adobe Experience Cloud. CEO Diederik Bots legt uit waarom beide platformen zo geschikt zijn en over de joker-rol die Digitalum inneemt voor zijn klanten.

Digitalum is nog relatief jong als bedrijf, maar bulkt van de ervaring en ambitie. “We zijn nu een jaar actief en inmiddels bestaat ons team al uit twaalf zeer ervaren en gedreven senior developers in SAP en Adobe,” zegt Bots. “We verwachten tegen eind dit jaar ons team te hebben verdubbeld.” Een mooie ambitie en volgens Bots ook een logische ontwikkeling. “Vanuit onze achtergrond en praktische ervaring bij verschillende organisaties (Bots heeft bijvoorbeeld de SAP en Adobe implementaties geleid bij Bose, red.) hebben we gemerkt dat er bij bedrijven nood is aan lokale expertise. Met gelijkgestemden zijn we ruim een jaar geleden Digitalum gestart en besloten om ons te richten op de meest vooraanstaande platformen volgens wereldwijde onderzoeks- en adviesbureaus Gartner en Forrester.”

SAP Commerce Cloud
Het grote voordeel van SAP Commerce Cloud is volgens Bots dat het naadloos aansluit op de andere componenten van de SAP suite. “Met deze e-commerce oplossing is het mogelijk om een online verkoopkanaal op te starten op basis van het door veel bedrijven gebruikte SAP ERP systeem. We kunnen al dan niet in samenwerking met een CMS systeem een online toepassing ontwikkelen die geschikt is voor zowel B2C als B2B doeleinden. Volgens Bots is SAP Commerce Cloud vandaag de beste en meest leidende commerce engine die op de markt verkrijgbaar is. “SAP is wereldwijd gekend en wordt door veel bedrijven gebruikt. De SAP CX suite kent onwaarschijnlijk veel mogelijkheden.”

Adobe Experience Cloud
Om meer aan personalisatie te gaan doen, adviseert Bots Adobe Experience Cloud. “Vaak combineren onze klanten de oplossingen van Adobe met de SAP Commerce Cloud. Adobe focust zich meer op het ‘user experience’ aspect en is bovendien heel gebruiksvriendelijk. De business kan zelf een groot deel van het platform gaan beheren en is daardoor minder afhankelijk van IT voor de dagdagelijkse bewerkingen op de website. De verschillende features binnen Adobe Experience Cloud zijn heel marketing gedreven en maken een optimale persoonlijke ervaring mogelijk voor bezoekers van de website. Beide platformen – Adobe Experience Cloud met daarachter SAP Commerce Cloud – integreren naadloos met elkaar. Vanwege onze jarenlange expertise met deze platformen kunnen we eventuele problemen tot op architectuurniveau oplossen. Ons doel is om voor onze klant de architectuur uit te zetten en door kennisoverdracht de zelfredzaamheid voor de verdere invulling mogelijk te maken.”

Single source of truth
Bots geeft een voorbeeld: “Door rekening te houden met het type toestel waarmee een klant je retailer website bezoekt, de eventuele voorgeschiedenis, de persoonlijke interesses en andere relevante demografische en beschikbare open data, wordt de inhoud en dus de klantervaring realtime en individueel aangepast. Zo kunnen we heel gepersonaliseerde ervaringen realiseren. Big data en machine learning komen daar ook aan te pas want er is veel data nodig om de juiste gepersonaliseerde ervaringen te bieden.

SAP Commerce Cloud biedt een PCM tool om alle productdata over de verschillende systemen te centraliseren in één single source of truth. Zo kunnen bedrijven bijvoorbeeld ook gepersonaliseerde brochures genereren op basis van de interesses van de klant in plaats van één generieke brochure. De mogelijkheden zijn echt eindeloos.”

Joker
Digitalum profileert zich duidelijk ook als expertisecentrum voor SAP Commerce Cloud en Adobe Experience Cloud. “We zijn er trots op de troefkaart van onze klanten te zijn. Dat verklaart ook de joker in ons logo. De joker is de hoogste troefkaart, waardoor het één van de meest waardevolle kaarten is. Vaak mag de joker eender welke andere kaart vervangen. De joker wordt ook beschouwd als iemand die van grappen, plezier en amusement houdt. Voor ons is genieten van ons werk bij de klant zeker zo belangrijk als het craftsmanship model dat we hanteren om de waardecreatie voor onze klant te maximaliseren”, zo besluit de CEO van de Limburgse organisatie.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*