Een CRM op maat van elke behoefte

Het klinkt misschien gek, maar veel retailers kennen hun eigen klanten niet. Met de in eigen huis ontwikkelde CRM oplossingen helpt Efficy bedrijven om klantgegevens om te zetten in klantkennis. Zo’n 360 graden klantbeeld is belangrijk om een klantrelatie op te bouwen. Een klant wiens verzoek efficiënt wordt behandeld, wordt een trouwe klant, soms zelfs een ambassadeur.

Een 360 graden klantbeeld is belangrijk om het juiste product aan de juiste klant te kunnen aanbieden, begint Arno Visser van Efficy. “Veel KMO’s zijn nog onvoldoende op de hoogte van wat een CRM oplossing hierin kan betekenen. Onze CRM oplossing is als een atoommodel met een centrale database met daaraan gelinkt alle entiteiten waarmee een persoon verbonden is. Alle klantcommunicatie wordt beheerd in het CRM. Zo kan het beheer van klachten en verzoeken worden verbeterd, de communicatie worden geharmoniseerd om uiteindelijk te komen tot een betrouwbare klanten-kennisbank.”

Gericht benaderen

Met een 360 graden klantbeeld kunnen retailers ook gerichter klanten en prospects benaderen. Visser: “Retailers zijn in staat hun database te segmenteren om gerichte marketingacties te lanceren. Stel je hebt een online webshop in kledij. Klanten kun je via het CRM linken aan producten, productgroepen, maar ook linken aan alle communicatie die wordt verstuurd. Zo kun je nieuwsbrieven bijvoorbeeld heel gericht uitsturen aan een selecte groep klanten die aan een bepaalde productgroep is gelinkt. Inzicht in je klanten betekent dat je steeds verder kunt segmenteren en dat maakt je als retailer steeds relevanter voor je klanten. Klanten verwachten dat overigens ook op de dag van vandaag.”

Europese speler

Efficy CRM is een directe concurrent van bedrijven zoals een Salesforce en Microsoft Dynamics. “Het grote verschil is dat wij een echte Europese speler zijn met het hoofdkantoor in Brussel. Zeker ten aanzien van de AVG is dat een zeer grote troef gebleken,” weet Visser. “Als Europees bedrijf voldoen we aan de Europese wet- en regelgeving en daarmee liggen we toch een stapje voor ten opzichte van onze concurrentie.” Efficy heeft bovendien behoorlijke ambities en wil binnen nu en vijf jaar flink groeien op de Europese markt. De laatste jaren hebben er de nodige overnames plaatsgehad. En die groei zet zich de komende jaren door, verklapt Visser.

Ook voor de KMO

Het optimaliseren van de klantrelatie via een CRM oplossing is echt niet alleen voorbehouden aan de grote spelers. Visser: “Ons aanbod betekent dat elk bedrijf in staat is om de CRM oplossing te vinden die past bij de behoeften. We maken onderscheid in drie versies Enterprise, Premium en Corporate, waarbij we altijd uitgaan van de probleemstelling van de klant. De processen erachter worden hier vervolgens op aangepast. Ons CRM is namelijk heel flexibel en perfect schaalbaar dankzij de vele functies en modules die het biedt. Ook integreren we met alle mogelijke additionele software, zoals externe ERP- en boekhoudsystemen.”

2.500 klanten en meer dan 170.000 gebruikers maken intussen al gebruik van de oplossingen van de Efficy Groep. “Onze missie is om elk bedrijf op weg naar succes te ondersteunen door het te helpen zijn klantgegevens om te zetten in klantenkennis en tegelijkertijd het werk van zijn medewerkers te vereenvoudigen. Die missie zullen we de komende jaren verder gaan uitdragen.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*