Unified commerce platform voor maximaal customer success

Om als retailer aan de steeds hogere verwachtingen van de eindklant te voldoen, is een unified commerce strategie onmisbaar. Aan het woord is Roger Van Beeck van Logitail, preferred Netsuite commerce agency partner in Europa. “De ervaring van de eindklant staat nog steeds voorop, maar alle interne systemen (back- en frontoffice) kunnen gemanaged worden via één geïntegreerd unified platform.” Roger vertelt hoe Logitail handelaren helpt met het realiseren van de groeistrategie, vooral in B2B.

Het Netsuite unified commerce platform dat Logitail integreert is een true cloud platform om e-commerce integraal te voorzien, zowel voor B2C als B2B. “Onze focus ligt echter meer en meer op B2B,” zegt Roger. “In deze sector is een veel grotere groei mogelijk dan in B2C, want B2B loopt sterk achter op dat vlak. In 2020 zetten we daar vol op in en dan vooral gefocust op scale-ups en mid-market bedrijven, handelaren met over het algemeen nog veel potentieel, zeker met ons unified commerce platform. Geen enkel ander platform is namelijk in staat alle interne systemen integraal te voorzien.”

Meer piekmomenten per jaar

Handelaren mogen volgens Roger het effect van campagnes die over komen waaien uit Amerika en Azië niet onderschatten. Denk bijvoorbeeld aan Black Friday, Singles Day, Cyber Monday, enz. “Zeker in België moeten handelaren zich realiseren dat er meerdere piekmomenten in het jaar zijn om sales te gaan doen. Veel meer dan vroeger. Bedrijven die op een seamless platform zijn geïntegreerd, zoals Netsuite, moeten zich dan geen zorgen maken of de backoffice de pieken aan in de webshop wel kan volgen. Wij bieden Netsuite aan als Software as a Service en kunnen waar nodig snel bijschakelen. Want onderschat de kracht van bijvoorbeeld een Black Friday promotie niet, ook in B2B. Een fenomeen dat zeer hard groeit en meer mainstream geraakt, ook in België. Gemiddeld hebben handelaren op Black Friday in 2019 zo’n 40% meer volume gegenereerd dan het jaar ervoor.”

Customer success

Het feit dat de front- en backoffice in Netsuite volledig integraal gekoppeld zijn binnen hetzelfde platform, biedt volgens Roger vele voordelen. “Zo kan je bijvoorbeeld real-time zien wie er in de webshop aan het ‘winkelen’ is, wie een salesorder heeft vervolledigd of wie nog wat extra ‘aandacht’ nodig heeft en ‘na-gemaild’ moet worden. Netsuite zet sterk in op customer success, de klant staat centraal. Belangrijk voordeel is ook dat het platform halfjaarlijks een update krijgt, waar alle klanten automatisch van profiteren. Iedere nieuwe release betekent ook een uitbreiding in functionaliteiten. Een recente uitbreiding is bijvoorbeeld de mogelijkheid om een gepersonaliseerde catalogus aan te maken binnen het assortiment. Ook worden er steeds meer functionaliteiten in Netsuite toegevoegd in functie van B2B.”

Het centrale thema van deze editie van OnlineRetailer vormt ‘the future of e-commerce’. Volgens Roger moeten we niet spreken over de toekomst. “De toekomst is hier en nu. Coolblue is voor velen dé referentie op het vlak van customer success, zowel voor B2C als B2B. Veel handelaren willen een vergelijkbare experience kunnen bieden. Wij helpen ze die stappen te maken.” Op de website van Logitail is een demostore ingericht, waaronder ook een B2B variant. “Op die manier kunnen we potentiële klanten perfect laten zien wat de mogelijkheden zijn van Netsuite,” zegt Roger Van Beeck tot besluit.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*