Eersteklas shopping experience

TCOG0617

Huidige en toekomstige consumenten willen altijd en overal aankopen kunnen doen tegen de beste voorwaarden, en een zo duidelijk mogelijk beeld hebben van wanneer ze de goederen thuis of op locatie mogen verwachten. Om aan deze klantverwachting succesvol te kunnen voldoen, betekent dit voor de retailer dat deze gegevens via meerdere kanalen toegankelijk moeten zijn voor hun klanten. LS Omni is volgens Jimmy Depaepe, CTO & Managing Partner bij TCOG, dé oplossing en zorgt voor een eersteklas shopping experience.

Informatie over een bedrijf en collectie moet te allen tijde beschikbaar zijn voor de klant via een loyaliteitsapp en webshop. Depaepe: “LS Omni integreert mobiliteit en e-commerce met iedere ERP oplossing. Dit biedt retailers de kans hun klanten online, mobiel én in-store een consistente en naadloze winkelervaring te bieden. Dankzij volledige integratie wordt het overzicht over het verkoopproces steeds behouden en kan een optimale bedrijfsvoering gerealiseerd worden.”

Met loyaliteitsapps de klantenloyaliteit verhogen
De LS Omni loyaliteitsapp biedt klanten voordelen over alle kanalen, vervolgt Depaepe. “De app kan gebruikt worden om te winkelen, collecties te bekijken, een wensenlijst samen te stellen, productdetails te bekijken én te controleren of een bepaald item op voorraad is. Er kunnen klantprofielen worden samengesteld en klanten kunnen beloond worden met punten voor aankopen, ongeacht via welk kanaal de transactie plaatsvindt. Gepersonaliseerde informatie en promoties kunnen als push-berichten verstuurd worden.”

Controle over de webshop
Met de toenemende groei van online bestedingen is een goedwerkende webshop voor fashion retailers volgens Depaepe van groot belang. “LS Omni realiseert een uitzonderlijke mate van flexibiliteit in transacties. Omdat prijzen, kortingen en artikelinformatie zijn vastgelegd in het ERP systeem, en LS Omni zorgt voor volledige integratie, is het e-commerce platform bovendien altijd voorzien van actuele, up-to-date informatie. Het platform is bovendien responsive en dus via ieder gewenst device beschikbaar.”

Optimale service dankzij een mobiele POS
Met mobiele kassa’s in de hand kunnen medewerkers klanten al op de winkelvloer de gewenste service bieden, bijvoorbeeld door artikelinformatie op te zoeken of een transactie af te ronden. Zij kunnen de mobiele POS bovendien raadplegen om de winkelhistorie of interesses van de klant te bekijken en zo gepersonaliseerde service te bieden. De mobiele kassa van LS Omni draait op een groot aantal typen smartphones en tablets.

Complexiteit
De complexiteit van bedrijfsprocessen evolueert voortdurend, weet Depaepe. “Wij denken bijvoorbeeld aan de diepgaande analyses die nodig zijn bij het nemen van strategische beslissingen of aan de complexiteit die gepaard gaat met efficiënt voorraadbeheer. De oplossingen van TCOG maken deze complexe bedrijfsprocessen beheersbaar. Enerzijds kunnen bedrijven zich hierdoor blijven focussen op hun hoofdactiviteit en groeiambities, anderzijds is de oplossing zelf vaak een essentieel component om het groeiproces van een onderneming te stimuleren.”

De cloud
Depaepe verwacht dat de trend van het beheren van alle software in de cloud zich de komende jaren nog verder zal doorzetten. “Momenteel is de cloud nog in de meeste gevallen een manier om de software niet meer op interne servers te moeten beheren, maar die zal verder evolueren naar ‘Software as a Service’. Deze zal in de toekomst kunnen aangevuld worden met een veelvoud van kleinere ‘plug-in cloudoplossingen’ die makkelijker integreerbaar worden met de bestaande software, waardoor de implementatietijden gevoelig zullen verminderen. Hierin is onze partner Microsoft dé voorloper om zo zijn volledige Office Suite 365 als één platform naar de klanten te brengen, waar wij als Certified Golden Partner onze implementatie skills verder zullen kunnen inzetten.”

 

Over TCOG
Op basis van ‘proven software solutions’ (LS Retail & Microsoft) worden met een team van meer dan zestig consultants, ervaren in retailprocessen, dagdagelijks concrete vragen ingepast in de softwareoplossingen om te blijven voldoen aan de noden van onze klanten in een snel veranderend retaillandschap, zegt Jimmy Depaepe, CTO & Managing Partner bij TCOG. “TCOG bestaat uit een team van gemotiveerde professionals met een passie voor automatisering. Dankzij onze kennis van zaken en no-nonsense aanpak, maken wij de juiste analyse en kunnen wij u de meest geschikte oplossing aanbevelen. Goede communicatie met de klant staat hierbij centraal.”

LS Retail is een wereldwijd toonaangevende leverancier van alles-in-één management software voor de retailsector. De software oplossingen worden gebruikt door meer dan 50.000 winkels met 120.000 actieve POS terminals wereldwijd, onder toezicht van 200 gecertificeerde Microsoft en LS Retail partners, verspreid over 70 landen. TCOG is in België exclusief verdeler van LS Retail.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*