Je bedrijf laten groeien met de juiste software

RIS0317

 

Een investering van een klant in software moet vele malen kleiner zijn dan de som van de opbrengsten, zo stelt Kurt Ghekiere, gedelegeerd bestuurder van de in Zuid-West-Vlaanderen gevestigde KMO: Real Internet Solutions, kortweg RIS nv.

Om die reden maakt Real Internet Solutions al 24 jaar het verschil. Het doelpubliek voor hun modulaire bedrijfssoftware zijn KMO’s (2 tot 25 man in administratie en opvolging), retailers en politiediensten.
”Het succes van onze projecten is een weerspiegeling van wat er zich dagelijks op de werkvloer afspeelt. Onze medewerkers zijn betrokken en gemotiveerd, met een focus die verschoven is van product naar toegevoegde waarde voor onze klanten. Op die manier verbeteren wij automatisch onze processen en die van onze klanten, elke dag, project na project. Bij Real Internet Solutions voelt een collega zich pas goed in zijn vel als de klant tevreden is met het afgeleverde resultaat.”

Duurzame en langetermijnstrategie
Ghekiere: “Dankzij een sterk bedrijfs-DNA zijn wij gewapend om af te stappen van ad-hoc oplossingen. Wij kunnen op die manier voor onszelf en onze klanten een langetermijnstrategie gericht op groei ontwikkelen en bestendigen.
Onze front- en backend programmeurs zijn geëvalueerd van pure code programmeurs naar integratoren, die, samen met de business analisten en de project managers, modulaire oplossingen neerzetten die de KMO klant of retailer geen 80 maar 100% satisfactie geven. IT is immers een ondersteunende tak in een onderneming, neen zeggen tegen een vraag die van de operationele, administratieve of verkoopsmensen komt kan niet.”

Oplossingen op maat, eenvoudig en transparant
Een KMO of retailer heeft een eenvoudige en transparante oplossing nodig, maar vooral een oplossing op maat zonder hoge investering, meent Ghekiere.
“De ‘GAP’ tussen wat een pakket Out Of The Box kan, en wat de KMO of retailer ervan verwacht is immers vrij groot, de wil om aan ‘change management’ te doen in een kleine en middelgrote onderneming is veelal afwezig. Veel ‘spare’ time is er bij de medewerkers van een dergelijke onderneming niet, in tegenstelling tot een groot bedrijf waar een team dedicated kan werken op de uitrol van een CMS,CRM of ERP pakket. Iedere bedrijfsleider wil op een zo eenvoudig mogelijke manier de investering in zijn software laten renderen. Wij helpen onze klanten dit te verwezenlijken, met behulp van een modulaire aanpak.”

Odoo
Tot 2012 leverde het team van Ris enkel maatwerk af, zegt Ghekiere. “Websites of e-commerce shops werden startende van een wit blad, op basis van de wensen van de klant, geheel opgebouwd. De tijd die bij dergelijke aanpak in het ontwarren van programmafouten steekt is fenomenaal. In 2012 zijn we op zoek gegaan naar een oplossing die ons volgende mogelijkheden kon bieden:

– de klant moet met zijn bedrijfssoftware kunnen werken, altijd en overal

– een browser en een internet verbinding moet volstaan, geen dure ICT kosten op infrastructuur meer

– de instapdrempel moet laag zijn, de ‘time to market klein’ en de oplossing moet modulair kunnen worden aangeboden.

– de oplossing moet je kunnen consumeren op desktop PC, tablet en smartphone

Die oplossing hebben we gevonden in het Odoo framework. We integreren dit framework in een drietal oplossingen:

– Web PARTNER en SHOP Partner (website en e-shop + POS)

– CRM PARTNER (klant-/relatiemanagement)

– ERP Partner (van orderintake tot boekhouding)

Het unieke aan onze oplossing is dat al deze facetten in één webbased programma vervat zitten. Men heeft toegang tot al deze modules door middel van één login. De dure interfaces tussen shops, websites, kassa’s en CRM/ERP systeem behoren daarbij tot het verleden. Onze oplossing schakelt een laptop of tablet (iPad) in als kassa (POS-systeem) waarbij je als retailer instant een overzicht hebt van je online en offline verkopen. De kassalade, scanner en overige randapparatuur worden op het netwerk aangesloten. Op die manier ontstaat een multi-sessie kassasysteem voor de prijs van een goedkope laptop of tablet.”

Het MVS model
Ghekiere: “Onze basismodules zijn gericht op het MVS-Model (Marketing, Verkoop en Service), omdat wij geloven dat dit de motor van uw onderneming is. Om het duidelijker te stellen, wat zijn de voordelen voor een retailer of KMO om onze bedrijfssoftware te gebruiken? We moeten klanten werven, orders afsluiten en klanten binden. En dat doen we door middel van onze Marketingmodules (de juiste leads detecteren is verkopen), onze Verkoopsmodules (beter en meer verkopen) en de Servicemodules (klanten binden door het verlenen van een goede service).”

Open Source
Odoo is een open source oplossing, een Belgische ontwikkeling met drie miljoen gebruikers wereldwijd in 159 landen. Kortom, het snelst groeiende CRM/ERP pakket in de wereld, stelt Ghekiere. “Odoo is een licentieloos model (de community versie) waardoor de investering van de KMO of retailer zich focust op integratie, opleiding en bijsturing. Het team van Ris gaat steeds een ‘GAP’ analyse uitvoeren bij een potentiële klant, en op basis daarvan een raming maken van het benodigd aantal uren om het spreekwoordelijke ‘GAT’ toe te rijden tussen de Out of The Box oplossing en de functionaliteit die de klant wil.”

Odoo 10 is de recentste versie, Odoo 11 is in aantocht. Het feit dat het bedrijf (300 man sterk) daarnaast meer dan 1.500 ontwikkelaars in diverse landen inschakelt, geeft dit pakket een doordachte maar vooral snelle ontwikkel en verbeter curve.

Real Internet Solutions kan dus snel, transparant, op een eenvoudige manier, zonder grote initiële investeringen, een KMO of retailer opstarten en dan trapsgewijs modules met functionaliteiten bijschakelen, concludeert Ghekiere. “In deze manier onderscheidt Real Internet Solutions zich van de overige spelers op de markt zoals Microsoft Dynamics, SAP/B1, enz…” Meer info via www.ris.be of Kurt@ris.be.

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*