State of Art Menswear kiest voor TailorFIT

De consument is veranderd. Zijn gedrag en vooral zijn verwachtingspatroon is helemaal aangepast aan de alternatieve wijzen van oriënteren, de meervoudige aankoopkanalen, het gemak en de flexibiliteit om altijd te kunnen kopen en overal uitgeleverd te worden,… State of Art Menswear weet dat als geen ander en heeft samen met TailorFIT aan een unieke omnichannel oplossing gebouwd. Het orkestreert de volledige integratie van alle verkoopkanalen met de consument als centraal middelpunt.

State of Art Menswear werkt al vele jaren samen met TailorFIT. “Enkele jaren geleden hebben we een vergelijkend warenonderzoek uitgevoerd om te kijken of het platform nog steeds het beste product is voor onze business,” zegt Martijn Mateman, Operationeel Directeur bij State of Art Menswear. “We hebben een viertal vergelijkbare oplossingen tegen het licht gehouden, waaronder ook een Microsoft oplossing. De conclusie was helder: met TailorFIT zijn we al heel wat stappen verder binnen onze branche dan de andere systemen op dat moment in de markt konden bieden. Reden voor ons om de samenwerking te continueren en samen onze omnichannel strategie verder invulling te geven.”

Een bron van data

Het mannenmodemerk heeft een duidelijke visie. “Ons uitgangspunt is om vanuit één systeem alle kanalen over de volle breedte te kunnen bedienen, variërend van de eigen retailkanalen, de franchise kanalen en de wholesale in België en in Nederland,” zegt Mateman. “Eén bron van data betekent ook dat we relatief eenvoudig analyses kunnen doen en vanuit de database processen kunnen bewaken en waar nodig kunnen bijsturen. In alle gevallen staat de consument centraal. Vanuit die gedachte is het platform ook opgebouwd. Een wezenlijk andere benadering dan jaren geleden. We denken niet meer vanuit systemen, maar vanuit de klantbehoefte. TailorFIT zorgt voor de technische ondersteuning en centraliseert alle data en voorraden op één plek via de Omnichannel Conductor.”

IT ondersteuning

De meeste courante business ondersteunende (ERP) systemen zijn gebouwd rondom de boekhouding, hebben een hoofdzakelijk interne focus en zijn (oorspronkelijk) gedesigned voor kostenoptimalisatie, zegt Luc Van den Broeck van TailorFIT. “Vandaag hebben succesvolle organisaties – zoals State of Art Menswear – vooral behoefte aan een andere IT ondersteuning, namelijk een extern gefocuste oplossing die actief business genereert door het verkoopproces te optimaliseren over alle huidige (en toekomstige) verkoopkanalen heen als antwoord op het gewijzigde aankoopgedrag van de consument. Een echte omnichannel oplossing die ‘bovenop’ het ERP draait en in tegenstelling tot het ERP geen loutere kostenpost is, maar wel een investering voor (commercieel) succes. Een noodzakelijke investering met een zeer goede ROI.”

Flexibiliteit 
State of Art Menswear heeft nog heel wat plannen voor 2020. Mateman: “We werken met TailorFIT aan een volledige kassa-implementatie geïntegreerd in ons ERP systeem voor onze eigen retailkanalen. Daarnaast werken we nog aan het profileren van consumenten, zodat ze over alle kanalen herkend worden, dat bovendien wordt aangevuld met een loyalty programma. Kortom, nog genoeg stappen te nemen om te komen tot een naadloze omnichannel omgeving. Het mooie van TailorFIT is dat ze onze processen heel goed kennen en heel flexibel zijn in het implementeren van nieuwe functionaliteiten. Ze volgen de transitie die wij doormaken op de voet. Flexibiliteit van de organisatie en het systeem staat bij ons op nummer 1, en dat ervaren we bij TailorFIT heel nadrukkelijk,” besluit Mateman.

De kracht van een (echte) omnichannel oplossing ligt volgens Van den Broeck in een intelligente integratie over alle verkoop­kanalen heen: een zelfstandig IT platform – zoals de TailorFIT Omnichannel Conductor – dat alle verkoopkanalen koppelt en alle info met betrekking tot artikelen, voorraden, klanten, promoties, enz. uniek en real-time beheert. De ingebouwde omnichannel expertise laat met de beschikbare informatie toe om bijvoorbeeld onkosten over de verschillende kanalen heen te optimaliseren en significante additionele omzet aan volle marge te genereren.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*