Veel waar voor je geld

Is je interesse gewekt door het interessante artikel op de vorige pagina’s en de talloze functionaliteiten die Shopware 6 biedt? Polaris Digital Commerce weet als implementatiepartner van Shopware je dromen te verwezenlijken. Volgens Managing Partner Sven Smets van Polaris Digital Commerce biedt Shopware alle voordelen van Magento, maar zonder de complexiteit en hoge vanaf budgetten. 

Polaris Digital Commerce is al jaren Platinum partner van Lightspeed. “Lightspeed is een mooi instap platform voor de beginnende retailer,” zegt Sven. “Wil je wat extra’s dan loop je toch snel tegen de limieten aan. Zo laat Lightspeed bijvoorbeeld geen maatwerk toe in de backend. Reden voor ons om op zoek te gaan naar een alternatief voor retailers die aan de volgende stap toe zijn. We zijn natuurlijk platformen met elkaar gaan vergelijken en kwamen al snel bij Shopware terecht. Concurrent Magento was ook even in beeld, maar we zijn van mening dat Magento met versie 2 stilaan opnieuw dezelfde fouten begint te maken als met Magento 1, zodanig dat de complexiteit op termijn niet meer behapbaar is. Zelfs de eigen community begint daar nu al aan te twijfelen.”

Unieke samenwerking

Shopware is van oorsprong een Duitse e-commerce oplossing en daar alom gekend, weet Sven. “Het platform heeft enorm veel potentieel met veel standaard out-of-the-box functionaliteiten. Dat is ook in de landen rondom Duitsland niet onopgemerkt gebleven, want vooral in Nederland en de UK – landen waar van oorsprong Magento heel sterk vertegenwoordigd was – weet Shopware steeds meer klanten te winnen. Het doel van Shopware is dan ook om een expansie te maken verder Europa in via een partnerprogramma. Na een aantal prettige gesprekken met de mensen op het hoofdkantoor in Duitsland zijn wij sinds vorig jaar officieel partner van Shopware voor België. Uniek aan de aanpak van het platform is dat nieuwe projecten altijd in een drieluik worden aangepakt. Dat wil zeggen, de retailer kan zowel rekenen op ondersteuning van de Shopware partner als van de leverancier zelf uit Duitsland. Dat maakt de samenwerking uniek en getuigt van een zeer professionele aanpak. Magento bijvoorbeeld is vaak quasi onbereikbaar voor partners, laat staan voor klanten. Zelfs bij de goedkoopste betalende versie is support vanuit Shopware inbegrepen.”

Unified commerce

Shopware 6 is medio vorig jaar voorgesteld, maar sinds begin dit jaar pas echt bruikbaar voor nieuwe klanten, vervolgt Sven. “Zie het platform als een bouwdoos voor programmeurs, maar met toch reeds heel wat standaard functionaliteiten. Zowel de voorkant als de achterkant kunnen volledig naar wens worden aangepast. Het mooie van Shopware 6 is, dat het een heel aantal features bevat die ervoor zorgen dat een retailer zelf al veel kan doen, zonder direct een programmeur te moeten aanspreken. Dat maakt het platform heel krachtig.” Op dit moment is Polaris Digital Commerce bezig met de eerste projecten op Shopware 6. “Zo hebben we onlangs Monar.be overgezet van Lightspeed naar Shopware om verdere groei mogelijk te maken en ook om meerdere storefronts op één backend te kunnen draaien. Het hele platform is future proof ingericht. Het maakt in feite niet uit welke voorkant je koppelt aan de backend, dus ook sociale media, Instagram, Snapchat, marktplaatsen, enz. Bovendien is het platform al voorbereid op IoT, voice commerce en dergelijke meer. Met andere woorden, Shopware 6 ondersteunt ‘unified commerce’. Omdat alle kanalen via dezelfde backend worden aangestuurd, is men altijd verzekerd van de juiste prijs, juiste voorraden en juiste info op alle kanalen. Shopware 6 ondersteunt elk mogelijk scenario: B2B, B2C of een combinatie van beide.”

In Shopware 6 kunnen retailers zelf de look and feel naar hun hand zetten of aanpassen aan de doelgroep dankzij de verschillende Story Telling en Shopping World templates. Sven geeft een voorbeeld: “Zo kan een man in de leeftijd tussen de 20 en 45 jaar bijvoorbeeld een andere homepage te zien krijgen dan een vrouw in diezelfde leeftijdscategorie. Of specifiek voor fashion kun je eenvoudig een Shop-the-Look pagina aanmaken waarop je punten kunt definiëren die direct doorlinken naar de productdetailpagina. De mogelijkheden gaan heel ver en het kan allemaal in hoge mate door de retailer zelf ingesteld worden. Shopware 6 is een van de betere platformen om tegen een redelijk budget een unieke shopomgeving te creëren. Het platform biedt veel ‘value for money’ en kan meegroeien met de klant.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*