Sisow introduceert nieuwe betaalmethoden

Sisow0518

Nauwlettend volgt Sisow de ontwikkelingen in de betaalmarkt. De Payment Service Provider heeft recent weer een aantal nieuwe betaalmethoden aan het assortiment toegevoegd, waaronder de KBC betaalknop. Ook is Sisow in een vergevorderd stadium met Payconiq. Een gesprek met business development manager Robert Theuws over de noviteiten en het unieke versnelde aanmeldproces voor etailers.

De verschillende banken in België hebben nog geen eengemaakte oplossing voor betalen, zoals in Nederland met iDEAL, begint Robert. “Dat maakt dat ze allemaal zelf met individuele oplossingen komen. Laatste nieuwe ontwikkeling is de KBC betaalknop om makkelijk online te kunnen betalen. KBC biedt zijn klanten daarbij de mogelijkheid van uitgestelde betaling. Wie vandaag iets bestelt, hoeft pas binnen de zestig (!) dagen te betalen. Dat is een extraatje voor de consument, zonder rente. En de etailer ontvangt de betaling direct. Wij faciliteren deze nieuwe betaalopties voor etailers via ons eigen platform.”

Payconiq
Sisow gaat ook samenwerken met Payconiq. Robert: “Payconiq is een omnichannel betaalmethode waarmee consumenten via hun smartphone kunnen betalen. Payconiq maakt betalen eenvoudig door in één app, gekoppeld aan de bankrekening, alle mogelijke betaalmanieren te ondersteunen. Je kunt Payconiq gebruiken online in webshops of onderling tussen gebruikers. In de webshop betalen consumenten door de QR-code te scannen. Je bevestigt de betaling met je vingerafdruk of PIN. De app maakt een directe koppeling met de betaalrekening van de klant. In de fysieke winkel vereist het nog een extra handeling, omdat gebruik wordt gemaakt van statische QR-codes. De consument zal dan ook zelf het bedrag nog moeten invullen.” Robert ziet Payconiq als een digitale pinpas via de smartphone en heeft er hoge verwachtingen van. “Over vijf jaar zal de smartphone de portemonnee hebben vervangen.”

Soepele onboarding
Behalve het ondersteunen van steeds meer betaalmethoden heeft Sisow de laatste tijd ook een sterke gelegd op het aansluiten van nieuwe etailers. “De aanmeldprocedure is enorm versimpeld en kan stukken sneller worden doorlopen. Onze klanten willen natuurlijk zo snel mogelijk betalingen kunnen ontvangen. Alle velden voor de aanmeldprocedure worden door ons voor zover mogelijk al vooringevuld op basis van eerder contact of een offerte. Voor de etailer is het slechts een kwestie van controleren, waar nodig verder aanvullen en ondertekenen. Theoretisch zou een etailer al binnen tien minuten een account bij ons kunnen aanmaken en implementeren in de webshop. Dan moeten wel alle stelregels kloppen,” benadrukt Robert. “Neemt niet weg, dat in veel gevallen een nieuwe klant binnen enkele uren is aangesloten.”

De kracht van Sisow is volgens Robert het feit dat etailers gebruik kunnen maken van een omvangrijk assortiment aan betaalmethoden, zonder abonnement, zonder contract en zonder looptijd. “Onze klanten betalen alleen per succesvolle transactie. En voor onze Belgische klanten hebben we momenteel een speciaal actietarief voor Bancontact. De mogelijkheden bekijken we per klant en de korting is afhankelijk van het aantal transacties en het pakket.”

Geef als eerste een reactie

Geef een reactie

Uw e-mailadres wordt niet gepubliceerd.


*